سلامتی و تناسب اندام

گیاه‌خواری و کاهش خطر نارسایی‌های قلبی

 

اگر رژیم غذایی مملو از سبزیجات داشته باشید قلبتان از شما تشکر خواهد کرد. اخیرا محققان چند نوع رژیم غذایی را ارزیابی کردند. آنها طی ۴ سال تحقیق و آزمایش بر روی بیش از ۱۵۵۰۰ آمریکایی بالای ۴۵ سال دریافتند که خطر نارسایی قلبی در افرادی که سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود گنجانده بودند تا ۴۲ درصد کمتر از کسانی است که سبزیجات کمتری مصرف میکنند. یکی از محققان این پروژه دکتر کایلا لارا میگوید: “داشتن رژیم غذایی مملو از سبزیجاتی که دارای برگهای سبز تیره هستند، میوه‌ها، غلات، دانه‌های گیاهی و ماهی در کنار محدود کردن خوردن گوشت‌های فراوری شده، چربی اشباع شده، چربی‌های ترانس، کربوهیدرات‌های تصفیه شده و غذاهایی که دارای قند افزوده هستند، باعث میشود که از بروز نارسایی قلبی تا حد خیلی زیادی جلوگیری شود و این سبک غذایی در واقع دوست قلب است”. نارسایی قلبی یعنی ناتوانی قلب در پمپاژ خون کافی و عملکرد ضعیف. در آمریکا حدود ۶٫۵ میلیون انسان بالای ۲۰ سال به نارسایی قلبی مبتلا هستند و علت عمده این مساله هم خوردن غذای ناسالم است. رژیم غذایی میتواند عامل مهمی در تنگ کردن شریان‌ها باشد و همین مشکل هم منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلب میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا