Take a fresh look at your lifestyle.

نقش تغییر ساعت در خواب و سلامت افراد

0 286

ساعت خواب و کیفیت خواب امر بسیار مهمی در سلامت افراد می باشد و هر ساله و در شش ماه اول و شش ماه دوم ساعت رسمی در سرتاسر جهان یک ساعت به جلو و یک ساعت به عقب کشیده می شود و در ایران این کار در آخرین روز شهریور و در کشورهای غربی در دوم نوامبر این مورد انجام می شود . بسیاری از افراد به دنبال این هستند که یک ساعت بیشتر در شب بخوابند اما این میزان بستگی به عادت افراد نیز دارد . اگر فرد تنها با زنگ ساعت یا موبایل خود بیدار می شود باید مقدار بیشتری بخوابد اما این مورد وقتی درست است که فرد در ساعت طبیعی به خواب می رود. محققان سلامت بر این باور هستند که خواب بیشتر به سلامت فرد کمک بیشتری می کند اما افراد معمولا بدلایلی ترجیح می دهند تا دیر وقت بیدار بمانند. اگر شما سحر خیز باشید نیازی به خواب اضافه ندارید و بدن شما طوری تطبیق یافته است که بدون زنگ ساعت یا موبایل نیز در صبح فعال خواهد بود. اما تغییر ساعت زمانی برای افراد نیز تبعاتی به همراه خواهد داشت این تغغیر در ساعات خواب افراد اختلال ایجاد کرده و حتی مشاهده شده است افراد با تغییر ساعت شبانه روز به یک ساعت جلو یا عقب تر دچار حوداثی نظیر تصادف نیز شده اند که این مورد در شش ماه دوم بیشتر اتفاق می افتد . در این مطالعات نشان داده شده است که هر دو تغییر زمانی ساعت تاثیرات عمده ایی بر سلامت افراد دارد اما راه حلی برای آن نیز وجود دارد که تغییر ساعت خواب بصورت تدریجی می باشد که میزان آن ۱۵ دقیقه در شبانه روز بیشتر می باشد تا بدن رفته رفته به تغییرات عادت کند تا با حفظ هوشیاری ،سلامت افراد بر اساس این تغییرات نیز حفظ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.